Båtliv - saker jag stör mig på.

2010-06-30 @ 22:15:43
Det finns en hel rad saker av saker jag stör mig på när jag är på båten. Här följer några exempel;

  • SJÖSJUKA - det är det absolut värsta.
  • Ungar som kör med en utombordare på sin jolle, fram och tillbaka och stör med ljud och vågor.
  • Motorbåtsförare som inte saktar ner när de kör förbi segelbåtar och andra båtar - de skapar svallvågor som ibland kan få det att gunga ordentligt.
  • Folk som festar hårt, högt och långt in på natten i sina båtar. Vissa andra vill sova på nätterna.
  • Gästhamnar som faktiskt har toaletter men som inte ser till att de blir städade och tillsedda.

Av någon anledning har jag däremot inget problem med fiskmåsar som skriar, om det inte är extremt så är jag okej med att det kluckar i aktern eller att repen knirkar.

Anledningen till att jag skriver detta är för att vi ligger i Ö-vik, festhamnen. Det är onsdag men en krog mitt emot spelar dålig rock och det är fest i två andra båtar. Jag hoppas att jag kan få mig lite sömn i alla fall.

Imorgon åker vi förmodligen till Grisslan, en naturhamn. Det ska faktiskt bli riktigt skönt. Det var roligt att shoppa idag, men det är ju faktiskt stad och land som jag vill komma ifrån!


xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: