Segelbåt.

2010-06-27 @ 14:10:38
NU ÄR DET SNART DAGS!

Japp, jag sitter hemma hos mina föräldrar i skrivande stund och snart ska jag och pappa ut med grejjer till båten. Ikväll sover vi i Järnäsklubb och på måndag kastar vi loss. Äntligen lugn!

På tal om Osjälvständighetsfestivalen och Kreti och pleti så har de skrivit en sjukt passande låt för oss segelsemestrare:


-> Lyssna på Segelbåt <-
vi är bosatt på en yta utav blott sju kvadrat
hänvisad till gasolspis och konservburkar med mat
vi somnar varje afton till vågornas brus
och en skön och stilla smekning utav rödvinets rus

vi köpte oss en radio för tvåhundra spänn
den är numer den enda länk vi har till omvärlden
när klaustrofobin och tristessen tränger på
då tar vi oss an ett parti med monopol

hem ljuva hem hem luva hem
segelbåt segelbåt segelbåt

vinden friskar i och svenska fanan står i topp
med bajsfläckar av mås som inte gick att tvätta bort
se på pappas skepparkrans; rätt gles men ändå där
när han pillar på sin pipa som han köpt för att den klär

frugan fläker brunbränd upp sin kropp i våran för
med deckare av mankell framför näsan som sig bör
barnen de är missnöjda de gnäller och de gnyr
kan de inte ställa upp nu när båten var så dyr

hem ljuva hem hem luva hem
segelbåt segelbåt segelbåt

vi öppnar upp en flaska med ett kostsamt bubbelvin
och ser ett moln som byter skepnad från en pärla till ett svin
det är såhär som man ska leva säger pappa, mamma ler
vi är fria som delfiner, kan man önska sig nåt mer?

jag vill dö jag vill dö
segelbåt segelbåt segelbåt


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: LaLuna

Låter härligt att få åka båt. Hoppas ni får supertrevligt!

kram

2010-06-27 @ 15:21:05
URL: http://laluna80.webblogg.se/
Postat av: Neko

Jag älskar den där låten! XD

Ha så trevligt på det blå havet!

2010-06-27 @ 16:09:03
URL: http://nekoneesama.blogspot.com
Postat av: saara

Önskar er en trevlig båtsemester.

2010-06-27 @ 18:03:04
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Ha så kul!

2010-06-27 @ 20:03:05
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Jennie

Ha en skön semester Sara! Hälsa föräldrarna också:-)

2010-06-28 @ 09:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: