Krogrunda.

2010-06-20 @ 12:48:12

Maria och jag ute på krogrunda!

 

Jag bestämde mig för att surfa på vågen. I veckan har jag träffat Alex, varit på stan, varit på fest och mina ben och höfter var så danssugna att jag bestämde mig för att gå ut på krogen och dansa. Jag har levt i den här verkligheten i veckan och utmanat mig själv på så många sätt. Därför tänkte jag att vad fan, jag kan gå ut istället för att sitta hemma och uggla. Jag tror att jag kände för att se hur mycket jag egentligen klarar, hur mycket jag orkar.

 

Maria var peppad på att följa med ut, så vi sågs på stan vid 21.30. Sedan gick vi på Rex där det var lugnt. Vi var ute så tidigt att vi inte behövde betala något inträde. Vi satt och tog det lugnt och väntade på att den som var DJ skulle spela något annat än disco, men utan lycka. Tillslut bestämde vi oss för att dra iväg på schlagerklubben.

 

Tyvärr var det så stängt som det kunde bli där. Vi ramlade in på O'learys som låg bredvid men det var ingen nattklubb där utan bara en trubadur. Vi såg en misstänkt möhippa och gick fram och gratulerade den blivande bruden. Det visade sig att hon kände igen mig från bilddagboken, vi har en gemensam vän så hon har sett mig på bilder. Det var ganska roligt tycker jag!

 

Alla känner apan, men apan känner ingen, sägs det ju.

 

 

På Olles med blivande fru Noselund!

 

Efter det bestämde vi oss för att gå tillbaka till Rex, och där var det folk! De spelade bättre musik, och jag träffade folk, bland annat Malin Frimodig och det var så himla kul!

 

Det var så mycket folk och jag fick ångest. Gick ut med mina cigaretter och försökte få smärtan i bröstet att lätta genom att andas, men det gick inte så bra. Jag flydde fältet, helt enkelt. Tack och lov förstod Maria.

 

Jag sms:ade med Olivia och cyklade förbi stället där hon var. Det kändes helt magiskt, även fast jag hade ångest så var det helt värt det, för jag fick träffa både Malin och Olivia på samma kväll. Vi var en fint sammansvetsad grupp på Vågen, vi var och är någon form av treenighet. Det är i alla fall så som jag känner det och vill minnas det.

 

Olivia var alldeles strålande LEVANDE. När vi började gå hemåt ville jag att det skulle sluta regna så att vi kunde stå och prata längre, men det bara öste ner så jag var tvungen att sticka.

 

Idag känner jag mig bakis fast jag inte drack en droppe alkoholhaltig dryck. Jag har ont i hela kroppen. Men jag är glad att jag gjort ännu en sak som är normal och bra för mig. Det är helt sanslöst - jag har inte varit på krogen sedan halloween. Även om jag fick ångest vid midnatt så var det värt det.

 

Jag känner så himla bra människor!

 

 

Tack Mary Jane ANGEL för kvällen!

 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: mary

tack själv sötnos!

2010-06-20 @ 15:07:21
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Malin

Det var SÅ kul att se din uppenbarelse ska du veta. Jag är glad att du vågar. Starka fina Sara!

2010-06-20 @ 15:41:17
Postat av: Emma

du ser så levande ut på bilderna! :D fina tjejen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: