Behandlingshem/behandlingscenter?

2010-06-12 @ 20:40:37
Sitter och grubblar över behandlingshem och behandlingscenter. Att mina terapeuter föreslog Ersbodas behandlingscenter känns... ja, som att de inte vet var de annars ska placera mig. Att de griper efter halmstrån, precis som jag. De har ingen kunskap om andra behandlingshem och hur som helst så skulle jag inte kunna få den utsluss som behandlingscentren i Umeå erbjuder. Flyttar jag från Umeå och sedan återvänder, så måste jag vända mig till psykiatrin här igen och de kommer inte ha kunskap om vad jag gått igenom på ett behandlingshem långt borta.

Jag har varit på två behandlingscenter i Umeå, och det finns två kvar. En för psykosproblematik och en för ätstörningar. Som sagt, gripa efter halmstrån.

Den enda motivation jag har till att försöka är att jag är sjukt trött på att ha det såhär.

Idag har jag sett Sicko av Michael Moore, och så har jag läst i boken Junk av Melvin Burgess. Jag rekommenderar både filmen och boken.

Hoppas verkligen på god sömn inatt. Jag behöver det desperat.


xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: