Lägenhetsjakt.

2010-12-13 @ 12:01:44

Kattungarna. Den beiga är min min min!




Nu börjar tiden tryta. Jag var beredd att flytta från mitt boende i januari, men jag har inte hittat någon lägenhet. Jag söker och söker men det är hemskt svårt att hitta någon som passar. Jag är inte superkräsen, man får helt enkelt ta vad man kan få, men jag ska ändå be mitt boende om att höra sig för hos de privata hyresvärderna de känner.

Jag har ju tingat Mischa, eller kanske var det han(!) som valde mig. Hur som helst - det är kört. Han är min och han äger mig. Men har jag ingenstans att bo så blir det lite problem. Han kanske vänjer sig med så många andra djur i sin närhet och mår dåligt om han får vara med mamma och alla andra djur en månad eller två för länge. Jag vill verkligen ha Mischa, men jag vill ju att han ska må som en prins i en tårta så att säga. Jag vill ha honom när han är leveransfärdig i januari.

Jag pratade med en av de som jobbar på mitt boende och på skoj fast med lite allvar i rösten berättade jag om mitt dilemma med Mischa och att jag visste att det var djurförbud där jag bor men att ingen just nu är allergisk och att det bara handlar om en eller två månader innan jag hittat något annat. Att jag skulle städa min lägenhet NOGA när jag flyttade. Hon sa "Hm" och sa att hon faktiskt skulle kolla upp om det gick. Det är mer än vad jag begär.

Det vore definitivt superbra för min hälsa att få Mischa, den lill underbara saken som stulit mitt hjärta med sin underbara nuna.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: clarisse

katter är underbar medicin för en ledsen själ:)

2010-12-13 @ 13:07:14
URL: http://clarisseaeabeatrix.wordpress.com
Postat av: evve

ååh hoppas du får ha den :)

2010-12-13 @ 14:17:45
URL: http://eeveliinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: