Jag slutade skriva...

2010-12-09 @ 12:21:33
... och ringde istället polisen. Gjorde en anmälan och sa att jag var villig att driva den till domstol. Det låter kanske dramatiskt, men det är vad som sas. Det kommer att ta några månader och vid det laget är bloggen kanske borta, men jag har tagit skärmdumpar och gjort textdokument av kommentarerna som kommit så bevis finns. Enligt telefonisten lät det som en lagöverträdelse, det den här personen gjort.

Jag kommer inte kommentera varken här eller på bloggen ifråga eftersom det nu är i polisens händer och att de får ta hand om det tills de behöver mig igen. Under tiden är jag tyst. Ville bara skriva att polisanmälan är gjord.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Anonym

Strongt! Bra!

2010-12-09 @ 12:33:43
Postat av: elina

Bra gjort! Stå på dig :)

2010-12-09 @ 13:09:00
URL: http://sscarecrow.blogg.se/
Postat av: Sanna

Bra initiativ! Bloggen är kränkande och jag tycker det är skitbra att någon gör slag i saken! Kram

2010-12-09 @ 13:27:10
URL: http://raseriutbrott.blogspot.com
Postat av: Lina

Tack Sara! Jag hoppas verkligen bloggen försvinner.

Ta hand om dig!

2010-12-09 @ 14:17:38
URL: http://linasarlin.blogspot.com
Postat av: mary

hoppas det kommer nåt bra av det nu, om inte annat så kanske hon inser vad hon håller på med och att det inte är okej.

puss babe

2010-12-09 @ 15:04:54
URL: http://janemary.blogg.se/
Postat av: Jacqueline

Puss!

2010-12-09 @ 17:05:22
URL: http://luppbrittaaset.blogspot.com
Postat av: Jacqueline

Du e stark gumman!!!!

2010-12-09 @ 17:15:43
URL: http://luppbrittaaset.blogspot.com
Postat av: Lina

Nej, man ska aldrig låta dom vinna. Aldrig.



Min Musse var mitt allt. Men jag har ju Zephyr kvar. Hon är visserligen också mitt allt. Så tack!

2010-12-09 @ 18:04:35
URL: http://linasarlin.blogspot.com
Postat av: Isa

Gud vad strongt av dig, du är verkligen en inspiration. Jag kan bara önska att jag någon dag kan uppnå den totala brist på självkänsla du har. När blott en liten halvkomisk kommentar på min bekostnad leder till polisanmälan. Självdistans är för losers, you go girl.

2010-12-09 @ 19:54:38
Postat av: LömskaLinn

jag tycker du slösar med polisens tid, herregud, big jävla deal!



lägg din tid o energi på volentärarbete eller ut o ge mat till hemlösa.. sorry, men jag tycker det bara är jätte löjligt!

2010-12-09 @ 20:10:01
URL: http://linnrules.blogg.se/
Postat av: Seriöst

Att du slösar din egen tid skiter jag i, men att du slösar polisens är bara helt jävla sjukt. Du borde anmälas för att du missbrukar rättsväsendet.

Så leker du "självsäker" och "tuff" med din look och dina texter (för att inte nämna din töntiga headline) men när någon gör ett ynka skämt så springer du och gråter och tar till åtgärder av banala proportioner, helt i onödan. Herregud, det var det dummaste och mest patetiska jag varit med om, OM det är sant att du faktiskt anmält.





2010-12-09 @ 21:02:01
Postat av: M

Nu tror ju jag att du redan vet att det bara är att bortse från vissa av kommentarerna här, som säger att det är slöseri med polisens tid. För det är det inte. Bra att någon orkar ta tag i sådana här saker. Starkt gjort.

2010-12-09 @ 21:45:21
URL: http://socionomstudent.blogg.se/
Postat av: Seriöst

"Starkt gjort"



Ja det krävs riktigt stora mentala samt fysiska muskler för att lyfta en telefon på några hundra gram och ringa ett simpelt nummer för att gråta ut.



Det som är starkt är att ha mage att utnyttja rättsväsendet till skitärenden där inget brott begåtts. DET är vågat.

2010-12-09 @ 22:15:46
Postat av: evve

bra gort av dig hoppas bloggen blir nerstängd!

2010-12-09 @ 23:14:26
URL: http://eeveliinaa.blogg.se/
Postat av: jag

Bra Sara, man måste ta tag i såna här saker, tänk om alla gjorde som du. Kram

2010-12-10 @ 00:25:41
Postat av: jag

Bra Sara, man måste ta tag i såna här saker, tänk om alla gjorde som du. Kram

2010-12-10 @ 00:26:46
Postat av: Seriöst

"tänk om alla gjorde som du"



Ja, då skulle kriminella ligor härja fritt, våldtäktsmän frossa bland småflickor och total anarki skulle råda då polisen skulle ha fullt upp med att svara på en massa meningslösa samtal om att någon skämtat om någon annan.

2010-12-10 @ 00:33:58
Postat av: :)

http://img6.imageshack.us/img6/8624/hahahaz.gif

2010-12-10 @ 00:34:05
Postat av: :)

citat: "Det låter kanske dramatiskt"



Om det kanske låter dramatiskt???? :D Drama is your name babe.

2010-12-10 @ 02:02:26
Postat av: M

"Seriöst", tror du att polisen utreder alla brott de får nys om i den ordning de inkommit eller? Du tror inte att våldtäktsmän och kriminella ligor har lite högre prioritet än bloggar med olämpligt innehåll? Du tror inte heller att polisen har olika avdelningar där olika utredare jobbar med olika saker, en del exempelvis med våldtäktsbrott och en del med nätbrott? Nej men okej, då kanske du ska skaffa dig en bättre bild av hur polisen arbetar innan du yttrar dig om att "slösa med tid".



Och enligt din princip, skulle våldtäkter inte heller behöva polisanmälas, tänk om våldtäktsmannen efteråt sa "nej men jag skämtade bara, sexet vi nyss hade var ju bara på skoj, hade inte du lika kul som jag"? Brottet ligger inte i hur gärningsmannen upplevt det, utan ett brott är ett brott om det strider mot svensk lag.

2010-12-10 @ 12:40:32
URL: http://socionomstudent.blogg.se/
Postat av: Jonah

Du inser att polisen inte kommer att lägga ens 1 minut på ditt "ärende". Dels på grund av resursbrist och att ditt ärende inte är prioriterat samt att inget brott har begåtts.

Det är dags att du kommer in i livet nu, sluta ömka dig själv och gör nåt vettigt.

2010-12-10 @ 13:44:26
Postat av: Seriöst

"tror du att polisen utreder alla brott de får nys om i den ordning de inkommit eller?"



Det har jag aldrig hävdat, jag svarade på en annan idiots uttalande om att "tänk om alla gjorde som du", alltså att anmäla bagateller som är LÅNGT ifrån olagligt. Läs innan du galer och skriver ett fett jävla stycke text helt i onödan.



"ett brott är ett brott om det strider mot svensk lag".



Ja, precis vad jag har sagt hela tiden. Inget brott har begåtts, detta har varit uppenbart hela tiden. Hur kan du ens jämföra med en våldtäktssituation där gärningsmannen skulle försvara sig, vad FAN har det med saken att göra? INGET BROTT ENLIGT SVENSK LAG HAR BEGÅTTS I DETTA FALL.

Man bedömmer inte heller ett fall på hur målsäganden uppfattar situationen, som du själv sa, man går enligt SVENSK LAG.



2010-12-10 @ 14:11:34
Postat av: Anonym

att bli utfryst räknas som mobbning... ska man låta bli att ta tag i det för att det bara är en subjektiv upplevelse? och när det gäller "vanlig" mobbning; det finns inte lagar som träder i kraft vid vissa ord, utan det är hur den mobbade upplever det.



alla som nu är så jävla irriterade på saari kan ju fundera ut hur det skulle kännas för dem själv, att bli uthängd för någonting så nära. fast det går inte förrän man själv varit där, och hur många av er har varit i en sådan situation?



2010-12-10 @ 14:49:26
Postat av: ove of love

"fast det går inte förrän man själv varit där, och hur många av er har varit i en sådan situation?"



skit

snack

2010-12-10 @ 18:23:15
Postat av: Anonym

och exakt varför skulle det vara skitsnack?

2010-12-10 @ 18:33:43
Postat av: NurseRatchett

Jag fattar inte att du orkar lägga energi på det här. Enda anledningen jag kan komma på är att du vill att tjafset ska fortgå så att du får mer uppmärksamhet.



Och sen ska du kanske tänka ett steg längre eftersom bloggen, som du säger "mobba" dig, är registrerad på blogspot som inte är en svensk tjänst. Polisen kommer inte att kunna göra ett smack eftersom det inte är en personlig hemsida.



OM du mot all förmodan får bloggen nerstängd, vilket är en chans på 934754860302, så kommer den ju bara att återuppstå på ett annat håll.



Om du tycker att det är så viktigt att stå på sig och "vara stark" så kanske det är dags att ta en lugnande tablett och låta detta passera. Skriver du blogg så får du vara beredd på att få kommentarer, du kan inte bli strykt medhårs hela tiden.

2010-12-11 @ 10:31:08
Postat av: Anonym

det är en sak att få kommentarer om vad man skriver på bloggen, en helt annan att bli kritiserad för hur man ser ut eller hur man mår.

2010-12-11 @ 15:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: