Var fan är alla politiker!?

2010-08-17 @ 18:01:27

På G att cykla in till stan.

 

 

Jag är trött, arg och less. Övertrött. Det var tungt att gå på stan idag men jag var mer arg än ångestfylld. Jag hade hoppats på att jag kunde gå och hälsa på valstugor och diskutera politik, men de jävlarna har ju inte ställt upp några valstugor än. Lika bra kanske, jag blir ganska uppeldad och ännu argare när jag diskuterar politik. Och kanske skulle politikerna inte ta mig på allvar när jag kom i kortärmat? Vem vet.

 

Hur som helst, så gick vi runt på stan och letade kläder, och avslutningsvis var vi på konsum. Det gick skitdåligt, jag köpte fel sorts mat och när jag skulle packa ner sakerna tappade jag kvittona som man lämnar till en maskin utanför för att få ut cigg/snus/rakblad osv. Jag stod länge och grävde i mina kassar och folk bakom mig blev otåliga, men jag sket fullkomligt i om de var irriterade, för jag var lika jävla irriterad tillbaka. Dumma människor, tomma människor. Som tur var fick jag hjälp av han som tagit betalt av mig.

 

Vi gick förbi ett The Phone House-tält på väg hem och jag höll nästan på att hoppa på dem innan de ens försökte hoppa på mig. Jag tänkte skrika att de skulle akta sig för mig för att jag har PMS (vilket inte är sant, men det är väl det enda de skulle förstå) men jag antar att de såg hur mörk jag var i ansiktet och därför lät mig vara. Ibland säger blickar allt.

 

Nu är jag hemma och fortfarande skitförbannad. Jag skulle kunna bita huvudet av vem som helst. Jag måste sova bättre, ikväll blir det hästdoser av sömnmedicin så att jag somnar i normal tid. Jag har inte sovit ordentligt på hur länge som helst, jag somnar för sent och vaknar för sent. När jag vaknar vill jag bara gråta för att jag är så trött.

 

Jag vill verkligen dra ner på min Seroquel-dos. Sedan jag började med den har jag pendlat upp och ner i vikt, och nu har jag otroligt svårt att tappa kilon och jag hatar den uppförsbacke som den fört med sig. Jag klarar inte av att gå upp mer i vikt och alla perfekta och smarta människor som vill komma med tips - gör det en annan dag, va? Ni har ingen aning om vad mediciner kan göra med en. Och även om ni vet det är och är duktiga så orkar jag inte höra. Jag orkar inte höra om någon som är duktig. Jag kan all teori, precis som ni. Jag har bara lite svårare med att praktisera det.

 

Akta er för Saari är förbannad.

 

 

 

Supersur Saari tar en rökpaus på stan efter konsum-idiotin.

 

 

 

xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Lina

Det här med vikten förstår jag till fullo. Äter en del mediciner och vissa har varit värre än andra med viktuppgången. I söndags fyllde jag år och hade vänner och bekanta över. Vi hade trevligt och så. Men så idag sa en av mina "vänner" (som var här) att oj vad alla var överviktiga (hon är "normal"). Och jag blir så arg. Jag har själv varit uppe närmare 120 kilo.

Hoppas du inte känner dig arg längre.

Sköt om dig.

/Lina

2010-08-17 @ 20:17:41
URL: http://limahisy.blogspot.com
Postat av: Hollie

Hoppas att det går över, fast man behöver ibland vara arg. Vikt är så jobbigt, jag har jsälv svårt för att tappa kilon :(

2010-08-17 @ 20:20:56
URL: http://hollies.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejsan:) stark tjej som vågar visa ärren:) har själv varit fastvi självskadebeteende i 5år fast kommit mig ur det. läs min historia på min blogg. kram

2010-08-17 @ 20:47:45
URL: http://withloveandpride
Postat av: marille

förstår precis hur de e att försöka gå ner i vikt när man äter seroquel. den skit medicinen har fått mig att gå upp i vikt å nu kan ja knappt gå ner =/ iofs har alla andra ja ätit hjälpt vikten påväg upp så kan inte bara skylla på den, men ja vet hur de känns.

2010-08-17 @ 21:12:40
URL: http://mydreamwasalie.blogg.se/
Postat av: Saari

Lina: Vad otrevligt av din vän att säga så! Himla trist.



Hollie: Nu har det gått över, har blivit behandlad av lite kärlek ikväll :)



withloveandpride: Tack. Jag har inget annat val än att leva med ärren, och jag klär mig hellre hur jag vill än ställer mig in på att dölja det. Härligt att du varit självskadefri så länge!



marille: Det är inte många mediciner som inte ger viktuppgång, oturligt nog. Jävla skitmediciner!

2010-08-17 @ 22:15:47
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Lilla jag



(V) såg jag på Renmarkstorget i ett valtält :-)

2010-08-18 @ 00:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: