Minnen.

2010-08-07 @ 15:25:29

The monster that sub-let my head
is making new friends under the bed


På nätterna har jag ro att läsa. Igår; Levande ljus, Girl Interrupted OST och Donnie Darko OST i stereon och en god bok varvat med rökpauser. Kan det inte vara så jämt? Fast jag vet att allt beror på min grundstämning. Nätterna kan vara farliga. Ja, nätterna är speciella. Det är så tyst ute, på gott och ont. Jag är så ensam, på gott och ont.

Igår började jag skriva på någonting. Jag vill inte kalla det novell, det är en text bara. Men det tog hårt på mig eftersom det virvlade upp gamla minnen, gamla känslor. Paniken i det förflutna besatte min kropp. Jag behövde skriva, men det var svårt.

Det är en hård kontrast i mitt huvud. Jag minns det allra vackraste men också det som jag helst vill radera. Det är himmel och helvete. Jag minns, på gott och på ont. Jag minns gott och ont.

Jag vill skapa fler nya och vackra minnen. Jag orkar inte uppleva sådant som påminner om det jag satt och skrev om som besatt igårkväll.

"Reminiscing ain’t that good
It’s well understood that
Some eyes have seen more than they could handle"


Så sjunger Malin Frimodig i Song for Sara. Och det är väldigt sant.

Nu ska jag snart lämna allt detta bakom mig, trycka på "Publicera"-knappen och sedan resa mig för att gå. Jag ska ut till Holmsund och träffa en vän, och när jag kommer hem ska jag pyssla på här hemma. Byta sängkläder, dra några ackord på gitarren, diska och ha en mysig hemmakväll.


xoxo Saari
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: