Blodhundar.

2010-08-04 @ 22:28:32
Jag är säker på att många andra känner igen sig när jag säger att antalet bloggläsare ökar när man mår dåligt.

Det är som att folk söker sig till misär, likt blodhundar hittar de en när man ligger i ångestkramper. Jag vet inte varför. Det är knappast njutbar läsning, men kanske spännande. Ja, är det inte lite spännande när någon är på bristningsgränsen och väljer att dela med sig av det i sin blogg?

Och visst, man skriver ju till stor del för att bli läst. Det finns en hel del "internetkändisar" som nått ett sorts kändisskap på grund av sina problem (vilka de än är). Hur sunt det är vet jag inte. Själv vill jag inte att människor ska tycka att jag är intressant för att jag skriver av mig om dåliga tider, jag vill att de ska tycka att jag är intressant för att jag är jag. Jag vill ha lika många besökare när det går bra för mig som när det inte går lika bra.

Frågan är bara, hur jagar de ner min blogg så snabbt? Går djungeltrumman så fort det är dåliga tider? Pratar folk om mig? Nej usch, nu blir jag paranoid.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Eriiza

You have a good point !

Antalet ökar faktiskt då, OM man skriver

under den perioden, själv har jag varit

så väck att jag inte kunnat skriva inlägg.



Hoppas du mår bättre snart ! =)

2010-08-04 @ 22:37:56
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Jo, det brukade jag också göra.

Men det senaste har jag mått så himla konstigt

att jag inte kunnat kolla på TV, läsa, blogga

och ens lyssna på musik.

Hoppas att min vilja är tillbaka nu !



Mycket bra anledningar !

Du är tillagd i min lista på kandidater ! =D

2010-08-04 @ 22:52:23
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Viy

När jag själv mår dåligt söker jag mig till såna bloggar, men din läser jag dagligen oavsett hur jag mår. Tycker du skriver sjukt bra, och du är modig som öppnar upp och berättar. Jag själv skulle aldrig våga det.

Kan tillägga att när jag mår som sämst läser jag bara, men orkar inte kommentera.

Aja.Sköt om dig iallafall <3

2010-08-04 @ 23:47:39
URL: http://nocic.se
Postat av: Saari

Eriiza: Det låter sjukt tungt. Jag vet hur det är, kanske inte exakt, men jag känner igen mig i det du skriver. Håller tummarna på att viljan ska återinträda.



Dear dear Viy, det gör mig glad! Puss!

2010-08-04 @ 23:58:18
URL: http://dissociativ.blogg.se/
Postat av: Tess

Har också undrat varför folk verkar söka sig till sådant. När folk "skvallrar" märker man det också. Det är oftare negativt skvaller än positivt. Om någon gjort något positivt så skvallras det ändå på ett negativt sätt, om du förstår vad jag menar. Inte ofta man hör "Vad roligt för henne/honom" seriöst menat.

2010-08-05 @ 10:32:37
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: