Ännu en söndag.

2010-08-08 @ 16:30:42

'Cause we're running out of time and I'm losing my mind
They said I would be fine but I'm never fine
We're running out of time 'cause I'm losing my mind
And where are you?

 

 

Jag hatar söndagar. De är långa och grå. De samlar upp hela veckans ångest. Jag vill skrika, gråta, blöda. Istället håller jag allt inne och genomlider en grå söndag. Jag hotar att explodera, svävar på gränsen när ytspänningen är det enda som gör att bägaren inte rinner över fast glaset är mer än fullt.


Pappa skulle kalla det för en "sämmerdag". Och visst är det så, egentligen är det inte mer än det. Jag klarar mig. Jag grubblar och jag spjärnar emot, driver mig själv till vansinne.

Söndag. Jävla söndagar. Sönderdagar.

Jag ser fram emot att sova och jag kommer välkomna måndagen med glädje. Jag trodde aldrig att jag skulle föredra veckodagar framför helger, men jag behöver rutinerna.

Nästa vecka börjar allvaret igen. Då ska jag börja träffa mina terpeuter igen. Jag funderar fortfarande på att såga förtöjningarna till vården, eller gå all in och kämpa tills jag ligger och kippar efter andan. Fast jag vet inte om det funkar så. Jag vet inte hur någonting funkar.

I am borderline.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: prinsessancarro

hatar nog oxo söndagar mest. Helger över huvud taget. tycker inte om när det blir helg. Jobbiga helg. Hatar dig helg.

Helger ger en tid att tänka på saker som man inte vill veta av.

Älskar när måndagen kommer. Måndagen en ny start. Dags att börja om. Om på nytt.

rutiner hit rutiner dit. Bra att ha dessa rutiner.

a...

2010-08-09 @ 10:15:20
URL: http://prinsessancarro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: