Freedom!

2010-04-14 @ 12:07:00

Sparks.

Bilden togs igår. Ser ni, i ögonen? Det där lilla nyfikna, lite livsgnista i mina blå?

Idag skulle jag egentligen träffa mina terapeuter, men de har fått förhinder. Det gör inte mig någonting, för nu kan jag spendera dagen hur jag vill. Jag sitter just nu och skriver på novellen Artedi Highschool Massacre och undrar om jag kommer kunna avsluta den och känna mig nöjd. Nu, när själva skrivarprocessen börjar gå mot sitt slut börjar jag oroa mig över om den är läsvärd över huvud taget. Jag får gå igenom den ännu en gång och korrigera, klippa och klistra. Kanske kommer jag lägga upp den här när den är färdig, man vet aldrig.

Frihet att göra vad jag vill är allt jag vill ha. Jag vill ha friheten att cykla in till stan och gå på stadsbiblioteket, friheten att kunna lämna min lägenhet ocH ändå känna mig trygg, friheten att umgås med människor. Jag sliter i mina kedjor, jag vill göra mig fri. Och som det känns nu, så håller en och annan kedja på att lossna.

Drömmer om sommaren, då jag ska följa med mina föräldrar ut och segla. Jag längtar. DET är frihet!


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Laura

Ja visst är hon :) Lotus tackar så mycket ^^ Fin färg du har på ögonen, man blir ju lite avundsjuk :D

2010-04-14 @ 15:22:10
URL: http://tossavanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: