Söndagsslöande.

2009-09-14 @ 00:12:05
Jag måste sluta stiga upp så sent. Hela dagen har gått vid det laget. Men vad använder jag tiden till egentligen? Jag skulle kunna läsa, se bortglömda TV-serier som visas på förmiddagarna och kanske ta en promenad. Men jag sover istället. Nätterna blir alltid så sena, och de sista timmarna är jag som mest aktiv vid datorn och TV:n, röker på tok för mycket och vill inte gå i säng.

Idag såg jag och Elin (som jobbar här) på Cry-Baby, som jag såg igår också. "Vi kan väl slökolla på den lite" tyckte Elin och sedan blev vi fast. Den är otroligt kul, Johnny Depp är snyggare än han någonsin varit och Traci Lords är ännu snyggare med håret och den schyssta makeupen. Dessutom är det riktig bra musik.

Vi cyklade till Hemmakväll och hyrde Twilight. Jag har ju inte sett den tidigare och Elin anser att det är den bästa film hon någonsin sett och alla andra som sett den verkar älska den. Dessutom köpte jag Pulp Fiction och Barnhemmet. Sedan gick vi på Åhléns där jag köpte trosor - helt enkelt av den anledning att jag inte har tvättid förrän nästa vecka och inte har några rena underkläder. Det är omöjligt att få en tvättid i de här hyreshusen verkar det som. Jag har egentligen inte pengar för underkläder just nu.

När vi kom tillbaka såg vi Twilight. Jag hade skyhöga förväntningar och de infriades inte helt, men till stor del ändå. Men efter baseball-matchen hängde jag inte riktigt med i handlingen för jag var för trött. Och jag blev så irriterad på varför man inte fick veta varför vampyren inte kunde läsa tjejens tankar och varför hon doftade så otroligt mycket. Men det får man väl veta i nästa film eller om man läser böckerna. Den var väldigt romantisk och det gillade jag.

Ikväll har jag träffat Maria, vi gick till älven och sedan till Statoil och tillbaka hem till mig. Helt plötsligt vad klockan halv elva, tiden hade gått fort. Det är så lätt att prata med henne och hon är så klok, men hon mår inte bra alls nu och det gör mig ledsen. Hon har ju som verkligen slagit rot i mitt hjärta. Som tur är kan vi både gråta och skratta åt eländet. I måndags framkallade jag ju bilder, och hon fick ett foto på henne som jag photoshoppat lite lätt och baksidan skrev jag några rader. Jag önskar att hon förstod hur fin hon är inside out.

Imorgon har jag möte med min socialsekreterare och Hera. Är varken nervös eller lugn inför det, det är som det alltid är. Jag har ingen aning om vad de ska säga, men jag anar vad jag kommer ta upp. Hera är min familj och jag älskar dem, men allt funkar ju inte smärtfritt. Det som är mest irriterande är att det är mycket snack och lite verkstad, och de följer sällan upp saker. Jag ser orättvisor lite här och var, men det är näst intill lönlöst att ta upp det med personalen eftersom de inte kan prata om andra boenden med mig på grund av sekretessen. Det kan bli ganska otillfredställande, sekretess är såklart jätteviktigt men det gör att många saker blir hängande i luften. Det finns mycket annat som kan diskuteras också.

Godnatt (snart, eller om några timmar).


Hon är så fin, en riktig vän.
Vi får aldrig sluta drömma om en bättre värld,
en värld vi faktiskt kan påverka.
And the dreams you dare to dream
really do come true.
xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: CrazyGirl

Jag hade inga förväntningar alls på Twilight, kanske därför som jag älskade den :)



Jag känner så väl igen mig med att sova länge istället för att göra något bra o nyttigt, som att läsa, ta en promenad eller städa.



Hoho jaja. Vad ska vi göra med våra liv? ;>

2009-09-14 @ 00:38:07
URL: http://siscrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: