Dags att färga håret.

2009-12-03 @ 18:00:36


Nu, kära bloggläsare, är det dags att göra någonting åt mitt hår. Såg idag hur otroligt långt hår jag fått, vilket är bra, men det är så slitet. Jag har till att börja med bunkrat upp med mjukgörande och skyddande schampoo och balsam samt hårinpackning eftersom det är så otroligt risigt och behöver en paus. Jag ska färga håret ikväll (för det går bara inte att undvika) men sedan blir det absolut vila fram till jul minst. Ingen hårspray eller tupering. Jag ska be min kära Maari klippa mitt hår så fort vi båda har tid, men bara ta bort det värsta kluvna topparna eftersom jag vill fortsätta spara håret.

 

Såhär ser min utväxt ut nu, ungefär. Förr i världen färgade jag håret två gånger per år och du kan ju tänka dig vilken enormt utväxt jag hade då, men i takt med att jag mått lite bättre så har jag blivit mer intresserad av mitt utseende, intresserad av att se lite snyggare ut. Och med nyfärgat hår så känner man sig definitivt fräschare.


Vi får se om mamma orkar färga mitt hår när hon kommer hem från jobbet. Det måste göras då, för imorgon har vi inte tid. Vi ska nämligen in till stan och plocka upp lite finare kläder hemma hos mig och shoppa litegrann, eftersom det på lördag är fest i pappas bands ära. Ser verkligen fram emot det!

Vid köksbordet pratar vi om de kläder jag ska ha på mig på lördag och jag berättar lite om sminket jag tänker ha.
Pappa: Snälla Sara, kan du inte tona ner lite? Se ut som vanliga människor. Snälla, för min skull! Det är ju min fest!
Jag blir arg och tjurar hela kvällen och förklarar sedan att jag bara blir trotsig och vill se ännu "värre" ut.
Mamma: Du är jättefin, Sara. Du ser ju inte ut som den där Lady GaGa i alla fall!


Visst ser hon ut som en fågelskrämma, men jag älskar henne för det! She's a free bitch.


xoxo Saari
Kommentarer
Postat av: Candy

Jag måste säga att jag inte alls gillar Lady Gagas musik eller stil. Usch. =S

2009-12-08 @ 00:42:16
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: